Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu logo dla firmy

reklama zewnętrzna

Czym jest logo?

Jest to znak graficzny, który wyróżnia firmę spośród innych już istniejących na rynku. Prawidłowo zaprojektowane logo powinno wywoływać u Klienta pozytywne wrażenia – intrygująca grafika i dobrze dobrane do niej hasło reklamowe sprawią, że nowa marka szybciej zapadnie Klientowi w pamięć. Pozytywne pierwsze wrażenie może zaowocować w przyszłości nawiązaniem współpracy. Tutaj pojawia się istotne pytanie: jak stworzyć logo, które podbije świat?

Co wyróżnia największych z największych?

Przyjrzyjmy się tym, którzy są znani w niemalże każdym zakątku świata. Takie marki jak McDonald’s, Apple czy BurgerKing kierują się prostotą – ich logotypy odnoszą się do tego czym się zajmują – logo McDonald’s nawiązuje do złotych łuków, które znajdowały się przed wejściem pierwszego lokalu, ale dla wielu osób to… frytki ;). Nadgryzione jabłko marki Apple związane jest z grą słów, a dokładnie z podobną wymową dwóch różnych wyrazów: ang. bite – gryźć i ang. byte – bajt. Symbol, prezentujący firmę BurgerKing, przypomina soczystego burgera.

Na przykładzie tej ostatniej firmy można pokazać, że nie należy się bać eksperymentować z logo. Na początku 2021 BurgerKing postanowił odświeżyć swoją markę. Nowe logo jest prostsze, w stylu retro i nawiązuje do 64letniej tradycji firmy. Zmiany będą obejmować także design opakowań i ubiór pracowników. Firma w trakcie pandemii stanęła w obliczu problemów finansowych, ale zamiast trwać w stagnacji – podjęto decyzje o wprowadzeniu korekt w wizerunku. W naszym odczuciu to genialne posunięcie, wiele osób ponownie zwróciło uwagę na BurgerKinga. W załączonym poniżej nagraniu, możecie zobaczyć jak zmieniło się ich logo.

Na co należy zwrócić uwagę przy projektowaniu logo?

Wbrew pozorom nie jest tak łatwo stworzyć logotyp od podstaw. Istnieje kilka czynników, na które należy zwrócić uwagę podczas przygotowywania projektu:

– dobór kolorów;

– proporcje;

– typografia spójna z charakterem działalności firmy;

– czytelność;

– oryginalność. Przed przystąpieniem do projektowania warto jest również wykonać dobry research, aby Twój znak firmowy nie kojarzył się z marką innej firmy tej samej branży. Dlatego ważne jest, aby wykonanie projektu logo, powierzyć tym, którzy wiedzą o tym bardzo dużooooo… Zapraszamy na zapoznanie się z naszą ofertą, oraz naszymi dotychczasowymi realizacjami.

Zobacz inne wpisy