Spójna identyfikacja wizualna firmy – dlaczego jest tak ważna?

drukarnia Busko

Co to jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to narzędzie służące do promowania marki i kreowania wizerunku firmy na rynku. Jest to nic innego jak tworzenie spójnego wizerunku firmy i prezentowanie go potencjalnym odbiorcom.

Na identyfikację wizualną firmy składa się kilka ważnych i zależnych od siebie elementów:

  • nazwa;
  • logotyp;
  • krój pisma (czcionka);
  • kolorystyka;
  • styl;
  • strona internetowa.

Wszystkie te komponenty możemy przyrównać do rozdziałów, wchodzących w skład jednej powieści, tj. identyfikacji wizualnej firmy. Istotna jest wspomniana już tutaj spójność, bez niej efekt będzie niekompletny. Wszystkie części składowe muszą współgrać ze sobą – jeśli kolorystyka wizytówki będzie odbiegać od banneru reklamowego umiejscowionego przed miastem, istnieje ryzyko, że Twoja firma nie zapadnie w pamięć Klienta odpowiednio głęboko.

Dlaczego powinieneś stworzyć własną identyfikację wizualną swojej firmy?

Jednolity wizerunek firmy wyróżnia ją spośród konkurencji i wzmacnia jej pozycję na rynku. Nie wiemy, gdzie potencjalny Klient spotyka się z naszymi produktami, dlatego opłaca się zadbać, by takich miejsc było jak najwięcej.

Nośnikami identyfikacji mogą być:                                                                   

Ciekawym przykładem realizacji identyfikacji wizualnej mogą być sieciowe sklepy odzieżowe. Wiele z nich ma swoje placówki rozrzucone po całym kraju lub po całej Europie. Firma dba o to, by wnętrze sklepu było podobne do wystroju placówki w innym miejscu. Pracownicy noszą takie same kolorystycznie dopasowane stroje, na których umieszczone jest logo firmy. Wchodząc do sklepu sieci H&M możesz zapomnieć, czy jesteś w Krakowie czy w Kielcach ;).

Identyfikacja jest ważna, ponieważ niejako pośrednio, podświadomie wpływa na odbiorcę. Jednolity wizerunek wzmacnia pozytywny odbiór danej marki, co skutkuje tym, że Klient częściej wraca.

Zobacz inne wpisy